S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

Zde můžete provést on-line rezervaci do našeho autoservisu

 

Hodnocení obchodu na Zboží.cz

KONTAKTY

AUTO-M, s.r.o.
Vltavské nábřeží 528/10
370 05 České Budějovice
tel: +420 385 349 249
automcb@automcb.cz
mob: +420 777 166 170
mob: +420 777 166 180

ZBOŽÍ V AKCI

529,00 Kč (20,92 EUR)
524,00 Kč (20,72 EUR)
skladem ANO
749,00 Kč (29,62 EUR)
629,00 Kč (24,87 EUR)
skladem ANO
1 149,00 Kč (45,43 EUR)
skladem ANO

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

440,00 Kč (17,40 EUR)
skladem NE
129,00 Kč (5,10 EUR)
skladem ANO

» RENOVACE DPF filtrů
FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC

Co je filtr pevných částic

prurez-filtrem-pevnych-castic.jpgFiltr pevných částic DPF (z anglického Diesel Particulate Filter, resp. FAP - filtre a particule) je velmi potřebná a užitečná součást moderních vozidel s naftovým motorem. Jejím cílem je zabránit rozptylování prachových částic uvnitř měst a zajistit lepší vzduch pro všechny obyvatele. Jde vlastně o keramickou vložku výfuku se systémem kanálků, které dokáží zachytit pevné částice v útrobách filtru a dále propustit jen čistý vzduch. Přes všechny pozitivní dopady na životní prostředí má však DPF filtr i řadu vedlejších negativních efektů, kvůli kterým se mezi lidmi rozšířil mýtus o tom, že jsou DPF filtry špatné a akorát z lidí tahají peníze. Ve skutečnosti je tomu ale jinak.

Chceme dýchat čistý vzduch?

Možná máte ve svém okolí někoho, kdo trpí astmatem, alergiemi, srdeční chorobou nebo se mu jen čas od času špatně dýchá. Pro tyto lidi jsou filtry pevných částic velkým přínosem. Životní prostředí se od revoluce v naší zemi výrazně zlepšilo díky redukci těžkého průmyslu, oproti tomu počet automobilů raketově vzrostl. Pokud by vozidla nebyla postupně vybavována systémy na redukci emisí a prachových částic, za pár let bychom se dostali do stádia těžké smogové situace všude, nejen ve velkých městech.

Úkolem filtru pevných částic je zachytávat prach z výfuku, který bychom jinak dýchali. Tento prach se zachytává do filtru během jízdy ve městě a při vyjetí mimo město, ideálně na dálnici, se provede přepálení všech sazí ve filtru na popel, kterým tak postupně DPF zaplňuje svoji kapacitu. To, že je vůz mimo město, pozná díky vyšší rychlosti.

Je pravdou, že starší typy vozidel nejsou filtry pevných částic vybaveny. Tyto vozy budou ale postupně ze silnic mizet. V Německu navíc takové vozy nesmí vjíždět do center měst. Riziko je ale hlavně v tom, že moderní motory produkují tak malé částice, že je již nedokáže zachytit lidská dýchací soustava v nose a v hrtanu. Karcinogenní částice tak při vdechnutí putují přímo do plicních sklípků, kde mohou být zdrojem rakoviny. Nejde proto jen o nějaké pseudo-ochránce přírody. Jde o životy vašich dětí a vnoučat.

Jak funguje DPF:

infografika-regenerace-dpf.png

infografika-zivotnost-dpf-vozu.pngŽivotnost filtru pevných částic

Každá hmotná věc na světě má nějakou svoji životnost. Nejinak je tomu v případě filtrů pevných částic. První verze DPF filtrů, které se vyráběli před více než 10 lety, měli životnost pouze kolem 60-80 tisíc kilometrů. Povědomí o jejich funkci však nebylo velké a mnoho lidí bylo po jeho zanesení překvapeno, jak vysokou částku mají platit za jeho výměnu.

Postupem času se však technologie filtru pevných částic výrazně zlepšila a nájezdové vzdálenosti se výrazně prodloužily. Navíc se již DPF nemusí měnit, ale dokážeme ho i vyčistit. U osobních vozidel je tak možné při řádném zacházení s vozidlem a dodržení všech jízdních režimů najet 150 - 200 tisíc km, což průměrný člověk najede za 10 let. Ještě více je tomu u užitkových vozidel.

Dodávky a užitková vozidla do 3,5 tuny obvykle najedou ještě více, řádově 200-300 tisíc. Je to zejména díky většímu nájezdu kilometru na jeden zátah a režimu jízdy převážně mimo město. U velkých nákladních vozidel a autobusů jsou pak díky jiné koncepci DPF kanálků nájezdy mnohem větší a přesahují 500 tisíc km.

Příčiny zanesení filtru pevných částic

Až budete mít problémy s filtrem pevných částic, určitě si hned řeknete, že je to chyba právě DPF filtru. Ve skutečnosti ale pouze polovina řidičů musí řešit zanesení filtru kvůli jeho přirozenému zaplnění kapacity. Druhá polovina vozidel pak představuje ty, u kterých je příčinou něco jiného.

Nejčastěji to bývá technická závada na vozidle. Zhruba ve 30% případů je příčinou zanesení filtru technická porucha, ať už jde o špatný vstřikovač, závadu na systému EGR ventilu, prasklou hadici sání nebo třeba chybné čidlo diferenciálního tlaku ve výfuku. Pokud něco ve vozidle nefunguje správně a způsobí to vysokou kouřivost, filtr dělá jen svoji práci. Zachytává prachové částice a působením jejich vysokého množství se rychle zacpe. Úplně stejné je to v případě natankování nekvalitního paliva, které opět způsobí vysokou kouřivost.

infografika-duvody-zaneseni-dpf.pngZbylých 10 procent jsou případy, kdy majitelé vozidla z nějakého důvodu nedodržují výrobcem navržené způsoby užívání vozidla. Typickým příkladem je jízda bez aditiv (pokud je vůz vybaven tzv. mokrým typem DPF), neodborné úpravy zvyšování výkonu tzv. Powerboxy nebo obcházení emisních systémů.

infografika-zivotnost-dpf-dle-stylu.pngStyl jízdy také ovlivňuje životnost

Faktorem, který rovněž výrazně ovlivňuje životnosti filtru pevných částic před jeho zanesením, je styl a způsob jízdy. Základním úkolem filtru je zachytávat saze vznikající při spalovacím procesu v motoru. Pokud budete vozidlo provozovat v režimu, kdy vzniká hodně sazí - tedy časté rozjíždění a jízda na plný výkon, bude se díky velkému množství sazí filtr rychle plnit.

Naopak, pokud budete vůz udržovat v režimech, které jsou ideální pro spalování sazí ve filtru - tzn. jízda ve středním režimu otáček na vyšší rychlostní stupně, bude se filtr zanášet pomaleji. To je hlavní příčinou toho, proč každý vůz najede jiný počet kilometrů, než je potřeba s filtrem pevných částic cokoli řešit.

Výhodu tedy mají ti, kteří jezdí dlouhé trasy bez zastavení ve vysokých rychlostech, oproti těm, kteří většinu dne popojíždějí v kolonách měst. Životnosti filtru pevných částic se tak může snížit až o polovinu. Klíčové jsou v tomto ohledu regenerace, které nedokážou efektivně fungovat při rychlostech pod 60km/h. Pokud tedy jezdíte pouze ve městě, musíte vozidlo čas od času dopřát zdravotní projížďku za město. Jen tak udržíte DPF v kondici.

Servis DPF může být levnější, než výměna oleje

infografika-provoz.pngAsi každý majitel vozidla ví, že musí provádět pravidelné výměny oleje, olejového a vzduchového filtru, dolévat chladící kapalinu a vodu do ostřikovačů. Většina řidičů provádí výměny pravidelně, protože ví, že při nedodržení servisního intervalu hrozí poškození motoru.

Kdyby vám někdo řekl, že pokud do vozu namontujete filtr pevných částic, dožijete se vy i vaše děti o několik let vyššího věku. Koupili byste si ho? Většina z vás určitě odpoví, že ano. Jedinou překážkou se tak jeví jeho finanční náročnost. I ta ale ve skutečnosti díky moderním technologiím renovace není tak vysoká.

Když porovnáme, jaké náklady stojí za renovací filtru pevných částic metodou HeatAir po průměrných 150.000 km, v porovnání např. s pravidelnou výměnou oleje (10x za stejnou dobu při intervalu 15tis. km) vychází renovace na jednu třetinu ceny, v porovnání s údržbou brzd (2x za stejnou dobu) na méně než polovinu.

Pokud právě řešíte problém s filtrem pevných částic, jsme připraveni vám pomoci. Nabízíme nejen profesionální renovaci, takže vám z vašeho starého filtru uděláme nový, ale jsme schopni provést podrobné diagnostiky na vozidle, tak abychom předešli dalšímu zanesení vašeho DPF.

RENOVACE DPF

Renovace filtrů pevných částic

predapo.pngNaše řešení renovace filtrů pevných částic je garantované, funkční a maximálně ekologické. Existuje celá řada způsobů čištění filtru pevných částic, většina z těchto způsobů je však velmi málo účinná a navíc neekologická. Náš způsob renovace je ale víc než jen čištění.

Jedinečná a revoluční technologie HeatAir využívá nejmodernějších poznatků v oblasti čistících a sukčních systémů. Současně  je však také velmi šetrná k DPF filtru samému.

Proč zvolit renovaci pomocí HeatAir

Protože je to jedinečná technologie, která vám ušetří mnoho starostí i peněz.Důkladný promyšlený systém, který řízeným způsobem renovuje jednotlivé kanálky filtru pevných částic pod dohledem měřících přístrojů, zkrátka funguje. Nemusíte díky ní utrácet vysoké finanční prostředky za nový filtr. Pouze vyčistíme váš stávající, odstraníme veškerý uložený popel a jeho funkce bude díky přítomnosti drahých kovů i nadále zaručena. Neplaťte za něco, co již máte.

infografika-typydpf.pngCo vám tedy náš revoluční postup přinese?

  • vyčištění filtru až na 100% jeho původní hodnoty
  • důkladnou kontrolu filtru pevných částic pomocí diagnostických měřících přístrojů
  • minimální investici v porovnání s investicí do nového filtru
  • garanci plnění emisních limitů po celou dobu provozu vašeho vozidla
  • ekologické efektivní řešení šetrné k životnímu prostředí

Jak probíhá renovace DPF:infografika-renovace.png

TEST šetrnosti technologie čištění HeatAir

Konkurence potvrdila šetrnost naší technologie čištění HeatAir

Konkurenční společnost FTG, která se také zabývá renovací filtů pevných částic na českém trhu a svoji univerzální technologii čištění využívá  rovněž na čištění sklepů, fasád a odstraňování barev z kovových materiálů, se rozhodla vyčistit v naší firmě filtr pevných částic a provést tak otestování kvality našich služeb. Test, který společnost uvedla na svých webových stránkách, jednoznačně prokazuje efektivitu a šetrnost naší technologie Heat Air k renovovaným filtrům pevných částic.

Námi renovovaný filtr, který konkurenční společnost FTG do naší společnosti přivezla na renovaci, pocházel z vozidla Škoda Octavia RS. Na základě testu měření konkurenční společností došlo ke zvýšení propustnosti filtru , resp. ke snížení protitlaku ze 41 mbarů na 29 mbarů (podrobnosti o způsobu měření a vstupním tlaku však firma bohužel neuvádí) a k extrakci 35 g popela. Vzhledem k tomu, že se jednalo o filtr se středním zanesením popela s propustnosti (8 inAq - dle podtlakového měřícího stroje HeatAir), byl filtr z větší části zanesen nespálenými sazemi, které bývají primárním zdrojem ucpání filtru, filtr se podařilo zbavit efektivně veškerého popela.

Po namontování filtru pevných částic do vozidla by filtr pevných částic zcela splňoval hodnoty propustnosti jak na volnoběžné otáčky při částečně otevřeném i plně zavřeném EGR ventilu, tak i při plném tahu vozidla při maximálním absolutním tlaku v sání, který je u vozidla Škoda Octavia RS 2500 mbarů.

Tabulka zveřejněného testu

zdroj: konkurenční společnost FTG

jen tabulka.png

Konkurenční technologie následně poškodila filtr

vcds-graf-zaneseni-dpf.jpgKonkurenční společnost FGT však následně chtěla dokázat, že z filtru pevných částic dokáže extrahovat ještě další popel, což demontruje informací, že po našem čištění z filtru pevných částic vyextrahovali ještě dalších 100g popela, tedy celkových 135 g popela na jeden filtr pevných částic. To je ale zcela nesmyslné, protože tolik popela se do filtru DPF z vozidla Škoda nevejde! To si může ověřit každý, kdo disponuje diagnostikou VCDS nebo VAS. U DPF filtrů koncernu VW je maximální mez zaplnění 60 - 70 gramů. Již na hodnotě 45-50 gramů vozidlo obvykle spustí náhradní režim a nedovolí další regenerace. I když jde pouze o orientační hodnotu, vypočtenou na základě provozních cyklů vozu, není důvod podezírat koncern VW, že by ve svých informacích lhal.

Je tedy zcela zjevné, že dalším agresivním čištěním technologií CleanTaxx muselo zákonitě dojít k poškození vnitřních stěn filtru pevných částic a jeho nevratnému poškození! Oněch 100 gramů je tak ubytek samotné keramiky filtru, která byla vlivem nevhodné technologie poškožena a z těla filtru vyfouknuta. Je sice hezké, že po čištění filtru získáte opravdu vysokou propustnost filtru, ovšem efektivita zachytávání částic je pak velmi nízká a lze ji přirovnat k odstraněnému DPF!

Jak je vidět, ne všechny technologie jsou na renovaci filtrů pevných částic vhodné. Systém CleanTaxx, resp. technologie Mycon, využívá na všechny své druhy čištění systém zmrazení materiálu suchým ledem. Filtry pevných částic, které jsou vyráběny ze speciálního druhu keramiky, jsou však už z podstaty svého fungováni uzpůsobeny na vysoké teploty a při prudkém zmrazení dochází k jejich poškození a protržení.

Vyplatí se zvolit šetrnou technologii

Na základě tohoto testu necháváme na každém, aby zvážil, která z technologií je jen z logiky věci více efektivní a šetrná k filtru pevných částic. Zdanaše technologie HeatAir, která byla speciálně vyvinuta pro filtry pevných částic a využívá principů vysoké teploty a tlaku, pro které byl filtr pevných částic navržen, a nebo konkurenční univerzální technologie, používaná mimo jiné i na čištění odpadů, kanálových vík nebo odstraňování grafitti z omítky, která zmrazí filtr pevných částic a riskuje jeho protržení.

OGFiNzE3Zj