Auto-M s.r.o.
Se sídlem Vltavské nábřeží 10, 370 05 České Budějovice
IČ: 251 56 675, DIČ: CZ25156675
a) Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci u prodávajícího na zakoupené zboží na adrese : Vltavské nábřeží 10, 370 05 České Budějovice nebo v elektronické podobě na adresu automcb@automcb.cz.
Zákazník je povinen průkazným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno v prodejně nebo v internetovém obchodě www.autom.cz. Optimální je originál dokladu o zakoupení zboží, nebo řádně vyplněný záruční list, doloží doklad o odborné montáži náhradních dílů. Reklamované zboží zašle kupující z popisem závady na výše uvedenou adresu ,reklamované zboží nelze zasílat na dobírku. Náklady na doručení hradí kupující. K popisu závady může kupující použít reklamační formulář dostupný na našich stránkách. Reklamované zboží musí být vyčištěné.
Prodávající písemně potvrdí kupujícímu přijetí reklamace, ve kterém uvede, kdy kupující právo z odpovědnosti prodávajícího za vady výrobku uplatnil a jaký způsob vyřízení reklamace kupující po prodávajícím požaduje, a to zejména elektronickou formou. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned po obdržení reklamovaného zboží, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (viz § 19 zákona o ochraně spotřebitele). Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má zákazník stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
V závislosti na tom, zda prodávající reklamaci vyhověl, či nikoli, vydá buď prodávající kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace (v případě, že kupující požaduje opravu zboží, vydá prodávající kupujícímu potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, nebo v případě zamítnutí reklamace vydá prodávající písemné odůvodnění takového rozhodnutí). Reklamační protokol je předán kupujícímu emailem v co nejkratší lhůtě. Na případy a podrobnosti, týkající se přijetí a vyřízení reklamace se použijí příslušná ustanovení občanského zákona v platném znění a zákona o ochraně spotřebitele v platném znění, případně právní předpisy upravující tuto problematiku v budoucnosti vydané.
b) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávané zboží nemá vady a že prodávané zboží je v okamžiku jeho převzetí kupujícím ve shodě s uzavřenou kupní smlouvou. Shodou s kupní smlouvou se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí, že prodávané zboží má jakost a užitné vlastnosti, které požaduje smlouva či které jsou popisované výrobcem či prodávajícím, či které jsou pro věc takového druhu obvyklé, odpovídá požadavkům právních předpisů, je k tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití zboží uvádí nebo pro který se zboží obvykle používá. V případě, kdy je zboží při převzetí kupujícím v rozporu s kupní smlouvou, zavazuje se prodávající zboží bezodkladně uvést do stavu odpovídajícího kupní smlouvě. Kupující má právo učinit v takovém případě rozhodnutí, zda bude požadovat výměnu věci za bezvadnou či bude trvat na opravě věci. Pokud výměnu nelze provést, může kupující buď uplatňovat přiměřenou slevu z ceny věci, nebo od smlouvy odstoupit. Tato práva kupující nemá, pokud před převzetím věci od prodávajícího o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo jej sám způsobil. Jestliže se rozpor s kupní smlouvou projeví během 6-ti měsíců ode dne převzetí věci od prodávajícího, bude se mít za to, že rozpor existoval již při převzetí věci kupujícím od prodávajícího. Podrobnosti, upravující práva kupujícího v průběhu reklamačního řízení, stanoví příslušná ustanovení Občanského zákona a zákona na ochranu spotřebitele v platném znění.
c) Při obdržení odlišného zboží z důvodu chybného zadání objednávky prodávajícím má kupující právo na výměnu za správné zboží bez účtování poštovních poplatků, a to pouze v případě, že nebude porušen ochranný obal.
Dojde-li ze strany kupujícího k omylu při objednání, nedochází při reklamaci k finančnímu vyrovnání, ale pouze k výměně zboží za jiné a to ve stejné nebo vyšší hodnotě, pokud ovšem nebyl porušen ochranný obal* zboží.
d) Uznána nebude reklamace zboží, u něhož došlo k vadám a poškození následkem nesprávného užívání -
- vznikla-li závada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním výrobku (např. užíváním v rozporu s návodem k použití, provozem při nesprávném napájecím napětí, připojování na nedovolené zdroje proudu) anebo jiným nesprávným jednáním uživatele
- prokazatelných nedovolených zásahů do přístroje
- nese-li předložený záruční list zjevné známky provedených změn údajů, nebo je-li na výrobku odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listě
- živelné katastrofy
- nebude prokazatelná montáž zakoupeného výrobku v odborném servise.
e) V případě, že reklamace zákazníka bude shledána jako neoprávněná, budou náklady spojené s vyřízením reklamace řešeny v každém takovém zjištěném případě samostatně.
f) Záruční doba poskytovaná na veškeré zboží je 2 roky. Pokud není uvedeno jinak. Záruční doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Záruční doba se nevztahuje na škody způsobené nevhodným zacházením.
g) Kupující bude vyrozuměn o výsledku reklamace telefonicky nebo emailem.
h) Bude-li reklamace oprávněná, náklady na dopravu zboží od kupujícího k prodávajícímu hradí prodávající.